تهدیداتی که متوجه سلامت کارمندان پشت میزنشین است

تهدیداتی که متوجه سلامت کارمندان پشت میزنشین است


افرادی که ساعت های زیادی را پشت میز می گذرانند،خواه ناخواه دچار عوارض و مشکلات نشستن پشت میز خواهند شد ،میخواهیم عوارض كار طولانی مدت با كامپیوتروراههای رفع ان را بدانیم

با فراگیر شدن استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، مصرف‌کنندگان اصلی کامپیوترهای شخصی کم‌کم به کارمندان محدود می‌شود.

عوارض نشستن‌های طولانی در محل كار اگر با درست ننشستن همراه شود، باعث تحلیل ستون فقرات شده و در دراز مدت آسیب‌های جدی بر بدن وارد می‌كند. شرایط نامناسب در محیط كاری و بی‌توجهی به موارد ارگونومیكی هنگام كار با كامپیوتر ممكن است باعث ایجاد ناهنجاری‌های اسكلتی و عضلانی شود.

چگونه بنشینیم؟

سر، بخش سنگینی از بدن است كه اگر هنگام كار با رایانه جلوتر از بدن باشد باعث تحلیل رفتن عضلات گردن و سرشانه می‌شود. تداوم اشتباه نشستن علاوه بر سر و گردن، كمر و زانوها را نیز درگیر می‌كند. اگر شغل كارمندی را انتخاب كرده‌اید برای اینكه در درازمدت دچار عوارض كار پشت‌میزنشینی نشوید در وهله اول میز و صندلی درستی انتخاب كنید.

این صندلی باید دارای دسته‌هایی برای استراحت دست‌ها بوده و ارتفاع آن قابل تنظیم باشد. اندازه و ارتفاع نشیمنگاه صندلی باید در حدی باشد كه ران‌ها موازی با سطح زمین بوده و كف پاها روی زمین قرار بگیرند و به پشت زانوها فشاری اعمال نشود. پشتی صندلی باید بین ۱۰تا ۳۰درجه نسبت به حالت عمود دارای شیب باشد. گودی كمر باید توسط یك حمایت‌كننده كمری كه به شكل یك برآمدگی در پایین پشتی صندلی وجود دارد پر شود. اگر لازم است از كوسن‌های كوچك استفاده كنید تا پایین و بالای كمرتان هم تكیه‌گاه داشته باشد.





* چاپ این صفحه *